"GODA ĢIMENE" 50% atlaide sociālajām grupām produktam RIGADIMD.LV
RIGADIMD.LV ir digitālā mācību darbnīca. Mājas lapā RIGADIMD.LV ir iespēja baudīt un gūt zināšanas no gan no maksas, gan bezmaksas meistarklasēm video kursu veidā dažādās kategorijās. Papildus informācija arī GODAGIMENE.LV mājas lapā.
Visas (arī biznesa katoegrijas) meistarklases ir latviešu valodā un tapušas sadarbībā ar profesionāliem pedagogiem:
- Inguna Leibus un citiem sava amata meistariem – sākot no mūzikas apguves – līdz pa grāmatvedībai un mājas lapu izveidei!
Saprotama un vienkārša bezmaksas meistarklase Tavas mājaslapas vai e-veikala izveidei - RIGADIMD.LV
RĪGADIMD.LV - digitālā mācību darbnīca jau vairākus garus nodarbojas ar klātienes un tiešsaistes nodarbību vadīšanu e-komercijā, mārketingā un digitālo prasmju apguvē. RĪGADIMD.LV vienlaikus ir arī sociālais uzņēmums ar mērķi attīstīt iedzīvotāju intelektuālo potenciālu kā digitālo, tā arī dzīves un muzikālo prasmju kategorijās.
Sadarbībā ar Mozello.lv tapa īpašs un bezmaksas nodarbību kurss “Kā izveidot mājas lapu vai e-veikalu bez priekšzināšanām?”, kas ir pieejams ikvienam caur vienkāršotu ātru un ērtu reģistrāciju RĪGADIMD.LV platformā.
Kursa mērķis ir demonstrēt un skaidrot iespējas, ko piedāvā mūsdienu rīki, lai katrs var ērti veidot sev, klientiem un sabiedrībai patīkamu un piemērotu mājaslapu vai e-veikalu:
- Kursa apguvei nav ierobežojumu attiecībā uz vecumu, prasmēm vai interesēm.
- Viss, kas nepieciešams, ir dators, interneta pieslēgums un gatavība realizēt savas idejas!
RĪGADIMD.LV dibinātājs un vadītājs Eduards Aksjoņenko attīstīja metodes un pielāgoja mācību tēmas atbilstoši pieprasījumam, kas tika identificēts darbā ar 700+ dažādiem dalībniekiem, kuri pirms tam nav saskārušies ar mājas lapu dizaina un satura izveidi, maksājumu sistēmu integrēšanu, Google Analytics rezultātu iespēju pieslēgšanu.
Kurss sastāv no 30 dažādām mazākām un plašākām nodarbībām, kur detalizēti tiek sniegts skaidrojums, kas būs it īpaši saistošs gan iesācējiem, gan arī tiem, kas jau ikdienā nodarbojas ar e-veikalu un lapu digitālo attīstību un uzlabošanu.
Pilns saraksts ar apskatītajām tēmām:
- Kāpēc ir svarīgi mācēt veidot mājas lapu?
- Kuru mājas lapu izveides platformu izvēlēties?
- Trīs dažādi veidi kā organizēt mājas lapas izveidi?
- Kāpēc mēs veidosim mājas lapu uz Mozello bāzes?
- Mājas lapas un interneta veikala izveide (dizains un izskats)?
- Ko darīt, ja aizmirsāt paroli?
- Kā var nomainīt administratīvā paneļa valodu?
- Mājas lapas publicēšanas un dzēšanas iespējas?
- Kontaktu un saziņas forma?
- Mājas lapas nosaukums un adrese?
- Paziņojums par sīkdatnēm (cookies)?
- Sadaļu izveide un bloga iespējas?
- Attēlu ievietošana un pielāgošana?
- Produktu izveide un ievietošana katalogā?
- Apmeklējuma uzskaite?
- u.c.
👉 Skatīt kursu - Kā izveidot mājas lapu vai e-veikalu bez priekšzināšanām?
Šobrīd bez maksas ir pieejams arī kurss - “Kā pareizi izvēlēties un reģistrēt domēna vārdu”, kas var būt it īpaši saistošs piemērotākā nosaukuma un tiesību aizsardzību izvēlē gan vietējos, gan ārvalstu tirgos.
Jautājumu gadījumā par kursa apguvi var sazināties ar RĪGADIMD.LV, kā arī sekot līdzi jaunumiem:
Stratēģiskās alternatīvas uzņēmējdarbībā un izvēle - kādā virzienā doties?
Stratēģiskā vadība uzņēmējdarbībā tiek definēta kā organizācijas resursu pārvaldība augsta līmeņa ietekmes mērķu sasniegšanā. Visbiežāk šis process notiek nenoteiktības apstākļos. Tieši tāpēc pat uzņēmumi, kuri rūpīgi plāno savu darbību ilgtermiņā, veic ārējās un iekšējās vides analīzi - nereti nonāk biznesa problēmu priekšā, kur nav zināms precīzs virziens, kurā doties turpmāk. Tas ir brīdis, kad tiek izstrādātas un izvērtētas stratēģiskās alternatīvas, kur katrai ir savi ieguvumi un trūkumi. Pēc analīzes organizācijai ir jāveic izvēlē un jāpieņem lēmums - kuru virzienu izvēlēties un kā konkurēt turpmāk.
Ja izvēles savā starpā ir līdzīgas - to var arī saukt par biznesa dilemmu, kas ir situācija, kad uzņēmumam ir jāpieņem grūts lēmums starp divām vai vairākām iespējām. Lielais izaicinājums ir pieņemt pareizo lēmumu pat pie šķietami vienlīdzīgām situācijām. Tieši tāpēc ir jāuzstāda kritēriji, kurs tiek vērtēta katra uzņēmuma unikālā situācija, kompetences un iespējas.
Kad mainīt stratēģiju un apsvērt dažādas iespējas kā darboties turpmāk?
Ja uzņēmums jau ir aktīvi darbojies - gandrīz vienmēr tam būs esošs biznesa modelis, kurš nosaka - kādas aktivitātes tiek veiktas, lai gūtu ieņēmumus un konkurētu. Ja jautājums nonācis līdz vairākiem citiem dažādiem veidiem kā turpināt pastāvēt - tad, iespējams, uzņēmuma vadība saredz, nojauš vai pat ir spiesti reaģēt uz tirgus vai organizācijas situācijas izmaiņām. Pretējā gadījumā var draudēt stagnācija, strauja vai pakāpeniska esošā modeļa izplēnēšana un gala rezultātā pastāvēšanas apdraudējums. Ar stratēģiju izstrādi un ieviešanu ir kā viedajā teicienā “Ratus taisi ziemā, bet ragavas vasarā”, kas pamatos apzīmē savlaicīgu vajadzību apzināšanos un operatīvās darbības ikdienā, lai laicīgi samazinātu vai novērstu draudu iestāšanās risku.
Tieši tāpēc vieglāk vienmēr klāsies uzņēmumiem, kas jau ilgstoši ir definējuši un aktīvi sekojuši misijas vēstījumam, kas ir pamata vadlīniju kompass, kurš palīdz atgādināt un ar savām darbībām parādīt - kāpēc šī organizācija pastāv? Misija, vīzija, stratēģiskie mērķi un vērtības būtu atsevišķa raksta tēma, bet šajā jautājumā svarīgi ir apzināties kā un cik kvalitatīvi uzņēmums jau pamatos ieviesis un veicis plānošanas aktivitātes ilgtermiņam un sekojis stratēģijas monitorēšanas un ieviešanas cilpai (definēt mērķus, analizēt vidi, ieviest stratēģiju, monitorēt, pielāgot un pilnībā ieviest vai pārstrādāt). Ja šīs aktivitātes ir pieklibojušas vai pat nav apzināti eksistējušas - tad stratēģisko alternatīvu izveides procesu var izmantot kā pārmaiņu vadības elementu un iespēju turpmāk šos jautājumus sakārtot. Tas nozīmē, ka īsā atbilde uz virsraksta jautājumu - nepieciešams atvēlēt iknedēļas vai ikdienas kvalitatīva laika porciju koncentrētai domāšanai un sākt alternatīvu plānošanu jau tagad.
Stratēģisko alternatīvu izstrādes etapi
Lai izstrādātu spēcīgas un uzņēmuma kontekstam atbilstošas alternatīvas - nepieciešama rūpīga organizācijas pašreizējās situācijas, mērķu un ārējas biznesa vides analīze. Svarīgākie pieturpunkti:
Pašreizējās situācijas novērtēšana. Nepieciešams veikt visaptverošu organizācijas stipro, vājo pušu, iespēju un draudu novērtējumu (klasiskā SVID analīze). Uzskaitot vismaz trīs svarīgākos punktus katrā no SVID kvadrantiem palīdzēs izprast iekšējos faktorus, ko uzņēmums tieši var ietekmēt pats (stiprās un vājās puses kā zīmola atpazīstamība, stabila naudas plūsma, lojāla klientu bāze, lēns apkalpošanas serviss, darbinieku trūkums, regulāri zaudējumi u.c.), kā arī apzināties ārējos faktorus, kurus tieši nevar ietekmēt (iespējas kā paplašināšanās, darbības maiņa vai draudi - konkurentu aktivitātes, procentlikmju kāpums, ekonomiskās situācijas pasliktināšanās valstī u.c.).
Skaidra mērķu definēšana. Izvirziet esošajai darbībai precīzus īstermiņa un ilgtermiņa mērķus. Esošajai darbībai īstermiņa mērķi Jums palīdzēs sasniegt rādītājus, kas nepieciešami vēlākam posmam (kā teicienā par ragaviņām). Ilgtermiņam nepieciešams apsvērt - ko vēlaties sasniegt neatkarīgi no tā kā Jums sokas šobrīd. Šī ir iespēja paraudzīties plašākos horizontos un padomāt par ambīcijām un turpmāko attīstības ceļu, kas var būt gan tirgus daļas lielāka iegūšana, darbības veidu un produkcijas segmenta palielināšana, ienākšana jaunos ārvalstu tirgos, pelnītspējas rādītāju uzlabošana, jaunu produktu izstrāde, izmaksu samazināšana, kāda biznesa segmenta vai visa uzņēmuma pārdošana, apvienošanās ar konkurentiem un alianšu veidošana u.c.
Lai mērķis būtu precīzs - ieteicams izmantot vienkāršotu SMART goals (no angļu val. “gudrie mērķi”) sistēmu.
Specific - mērķim ir jābūt konkrētam, lai tas spētu atbildēt uz jautājumu - kas, kur, kad un kāpēc.
Measurable - mērķiem ir jābūt ar izmērāmiem kritērijiem, kas ļauj izsekot progresam un noteikt, kad tas ir sasniegts. Stratēģijā kvantitatīvo rādītāju precīza noteikšana palīdz novērtēt panākumus un vajadzības gadījumā veikt korekcijas.
Achievable - mērķiem ir jābūt sasniedzamiem. Ieteicams būt ambicioziem, bet mērķiem ir jāietver organizācijai pieejamie resursi, prasmes un iespējas. Pārāk viegli mērķi var nerosināt izaugsmi, bet nereāli var izraisīt demotivāciju.
Relevant - mērķiem ir jābūt atbilstošiem un saskaņotiem, lai tie iekļautos Jūsu plašākā redzējumā un misijas vēstījumā. Tiem būtu jāveicina nozīmīgs progress.
Time-bounded - mērķiem ir jābūt ierobežotiem laikā (ar konkrētu termiņu). Tas palīdz organizēt un laicīgi plānot. Ieteicams to darīt sadalot lielo mērķi mazākos pavērsienos un iekļaujot katras norises laika grafikā.
Alternatīvu identificēšana. Ģenerējiet virkni potenciālu stratēģisku alternatīvu, kas atbilst jūsu mērķiem. Uztveriet šo punktu kā radošo “prāta vētru”, lai sevi neierobežotu un pārdomājiet dažādas iespējas, pamatojoties uz veikto SVID analīzi, nozares tendencēm un konkurences īpatnībām Jūsu nozarē. Apsveriet gan pakāpeniskas izmaiņas, gan augsta līmeņa ietekmes stratēģijas. Svarīgi, ka katra no alternatīvām ir atšķirīgs virziens un kopumā atbild - kuru no tiem izvēlēties.
Stratēģisko alternatīvu novērtēšana un prioritāšu noteikšana. Izvērtējiet katru stratēģisko alternatīvu. Šie kritēriji var arī nebūt tieši saistīti ar SMART mērķu formulējumu, bet gan ar realizācijas iespējām vai Jums pieejamajiem resursiem. Konkrētie kritēriji var būt, piemēram, finansiālo ietekme, laika limits, realizācijas iespējamība, investoru/akcionāru/īpašnieku noskaņojums par virzienu, resursu prasības (budžets, naudas aizņēmums, darbaspēks), iespējamie riski, atbilstību jūsu organizācijas iespējām un mērķiem. Veiciet rūpīgu katras alternatīvas plusu un mīnusu analīzi. Jūs izvirzāt kritērijus, kuriem pozitīva novērtējuma rezultātā ir jāsasniedz Jūsu mērķi.
Ieteicams kritēriju izvērtēšanā piešķirt punktu sistēmu, lai varētu identificēt prioritātes stratēģiskajām alternatīvām, pamatojoties uz to iespējamo ietekmi, iespējamību un resursu piešķiršanu. Šādā veidā Jūs varat iegūt vairākus variantus,, kas punktu kopsummā var būt līdzīgi vai arī atšķirīgi un tad būs jāapsver iespējamie riski un ieguvumi, kas saistīti ar katru iespēju. Apsveriet jebkādas atkarības vai iespējamās sinerģijas starp alternatīvām un, iespējams, identificēsiet, ka pastāv arī dažu alternatīvu kombinācija, kas veido atsevišķu alternatīvu.
Atceramies arī Stīva Džobsa, Vorena Bafeta un citu biznesa panākumiem bagātu personību uzsvaru uz to, ka spēks ir fokusā un to, ka alternatīvu izvēle nozīmē apzināties un skaidri pateikt NĒ tam, ko Jūs nedarīsiet. Fokuss un koncentrēšanās spēks ir būtiskāks. Tātad šajā etapā tiek noteikts, kuras alternatīvas (ideālā gadījumā viena), visticamāk, sasniegs jūsu mērķus un pozitīvi ietekmēs organizāciju.
Priekšizpētes analīzes veikšana. Atlasītajām “uzvarošajām” un prioratīvajām alternatīvām veiciet priekšizpētes analīzi, lai novērtētu to dzīvotspēju. Apsveriet tādus faktorus kā tirgus pieprasījums, konkurences spēki, piegādātāju ietekme, tirgū iekļūšanas barjeras, likumiskā un sociālā vide, jaunpienācēju un aizvietotājspēku draudi, tehnoloģiskās prasības un finansiālās sekas. Nosakiet, vai jūsu organizācijai ir nepieciešamie resursi, iespējas un zināšanas, lai īstenotu izvēlētās alternatīvas. Ja nav - kas būtu nepieciešams, lai tos iegūtu?
Ja neviena no alternatīvām neatbilst dzīvotspējai, mērķu sasniegšanai pēc būtības vai arī, Jūsuprāt, nav “paceļama” - tad Jums jāturpina ģenerēt alternatīvas vai pat jāpielāgo mērķi. Ja esošajiem vadītājiem kompetences nav pietiekamas, lai šo realizētu kvalitatīvi - šajā posmā var nekautrēties piesaistīt un konsultēties ar lietpratējiem Jūsu nozarē saņemot padomus no malas. Vienlaikus esiet uzmanīgi - kādas personas un ar kādām interesēm Jūs iesaistāt.
Uzvarošās stratēģiskās alternatīvas rīcības plāna izstrāde. Kad esat izvēlējušies “uzvarošo” stratēģisko alternatīvu, izstrādājiet detalizētu rīcības plānu tās īstenošanai. Definējiet skaidrus mērķus, termiņus, pienākumus un resursu sadalījumu. Svarīgi - kā izmērīsiet panākumus, kādus resursus nepieciešams iesaistīt vai pat atteikties, kā arī kādas izmaiņas nepieciešams veikt. Neaizmirstam informēt, konsultēties un saņemt arī akcpetu virzienam no iesaistītajām pusēm. Tā var būt augstākā vadība, padome, īpašnieki vai cita Jūsu darbību uzraugošā kontroles institūticija. Mazākos uzņēmumos vadītāji ir īpašnieki un viņiem šis lēmums ir jāpieņem pašiem.
Ieviešana, uzraudzīšana un pielāgošana. Sākot “uzvarošās” stratēģijas ieviešanu regulāri pārraugiet progresu un novērtējiet to darbības efektivitāti un ietekmi. Sekojiet līdzi galvenajiem veiktspējas rādītājiem (KPI) un veiciet nepieciešamos pielāgojumus, lai izvēlētais virziens izdotos. Attīstiet arī kompetenci būt elastīgiem un atsaucīgiem uz izmaiņām biznesa vidē, bet nemainot fokusu un mērķi. Ir normāli, ja ir jāveic pielāgojumi vai stratēģiskās alternatīvas pārskatīšana nepieciešamības gadījumā.
Stratēģisko alternatīvu izvēles process nav vienkāršs, kā arī nav vienreizējs notikums. Tam ir augsta līmeņa ietekme uz Jūsu stratēģiju un ilgtermiņa mērķiem - tāpēc šiem jautājumiem ir nepieciešama pastāvīga uzraudzība, novērtēšana un pielāgošana, lai nodrošinātu pastāvīgus panākumus un atbilstību dinamiskā uzņēmējdarbības vidē. Ieteikums sākt ir ar teorētisku treniņu uz sava vai citu uzņēmumu piemēra. Tas veicinās stratēģiskās domāšanas un kvalitatīvu alternatīvu izstrādes attīstību. Vienmēr ieteicams sekot līdzi aktualitātēm pasaules biznesa ziņu līmenī, jo “Gudrais mācās no citu kļūdām”.
Digitālās transformācijas nozīme un sasaiste ar stratēģijas izveidi MVU segmentā
Eduards Aksjoņenko, SIA “NEON
PLUS” izpilddirektors, konsultants stratēģiskajos jautājumos,
lektors, RĪGADIMD.LV vadītājs.
MVU jeb mikro, mazie un vidējie uzņēmumi bieži vien tiek dēvēti par Latvijas un arī Eiropas dzinējspēkiem, kas rada darbavietas, veicina ekonomikas izaugsmi un nodrošina vispārēju sociālo un aktivitātes stabilitāti. Tieši tāpēc gan valstu politikas veidotāji sadarbībā ar vietējā un pasaules mēroga organizācijām, gan arī paši uzņēmēji sadarbojoties veicina un meklē dažādas iespējas atbalstīt un iesaistītites līdzfinansējuma piesaistē, nodokļu atlaižu piešķiršanā, darba spēka izglītošanā, attīstības finansēšanā, mārketinga aktivitāšu īstenošanā u.c. derīgos instrumentu veidos, lai MVU spētu attīstīties un būt konkurētspējīgi ne tikai lokāli, bet arī radītu izaugsmes iespējas darbības paplašināšanai ārējos tirgos.
Vai pastāv “universālie” kritēriji un taktikas jaunu produktu izveidē un izvērtēšanā? - 2. daļa
Veiksmīgiem cilvēkiem ir biežs kopīgs tikums un paradums - iesāktos darbus pabeigt. Lai arī daudziem jauns gads sākas ar jaunām idejām un biznesa pagriezieniem - ir būtiski atcerēties, ka ne vienmēr tas nozīmē iesāktās idejas atstāt novārtā un pamest procesa vidū. Jo neatkarīgi no izdošanās potenciāla - izvērtēšana nozīmē arī apstiprinājumu tam, ka biznesa modelis, stratēģija vai idejas izpildījums nebūs dzīvotspējīgs. Tā teikt - “aizveram grāmatu”, krājam pieredzi, piefiksējam būtiskākās atziņas un dodamies tālāk (jauna grāmata, nodaļas un stāsts). Tāpat arī darīsim ar iepriekš iesākto rakstu par jaunu produktu izveidi un izvērtēšanu.
Vai pastāv “universālie” kritēriji un taktikas jaunu produktu izveidē un izvērtēšanā? - 1. daļa
Eduards Aksjoņenko, SIA “NEON PLUS” izpilddirektors, konsultants stratēģiskajos jautājumos, lektors, RĪGADIMD.LV vadītājs.
Katru gadu Latvijā un arī pasaulē notiek dažādi pasākumi un konkursi, kas ir vērsti uz jaunu ideju ģenerēšanu un problēmu risināšanu. LIAA organizētais “Ideju kauss”, uz produktu protitipu izveidi un inovācijām tendētās akselerācijas un inkubācijas programmas kā “Demola”, “MakeIT”, ESI-Startup” u.c. plaši piedāvā apmaksātas iespējas grantu veidā attīstīt savas biznesa idejas studentiem un citiem interesentiem. Šīs programmas izmanto metodes kā sniegt atbildes uz jautājumiem un palielināt veiksmes faktoru ienākšanai tirgū vai arī savlaicīgi un pamatoti to norakstīt.
Kā zināt - vai ideja, kas ir Jūsu prātā, ir komercializējama un vai tai pastāv tirgus? Un vai ir iespējams pārliecināties par jaunradīta produkta un pakalpojuma dzīvotspēju esošas tirgus konkurences vai jaunpienākušas un strauji augošas industrijas ietvaros? Šajā rakstā fokusēsimies uz to - kādi “universāli” pieturpunkti un darbības taktiski ir jāņem vērā - pirms biznesa ideju attīstīt un realizēt dzīvē.
Pieci klasiski veidi ienākšanai ārvalstu tirgos (Eduards Aksjoņenko
Eduards Aksjoņenko, SIA “NEON PLUS” izpilddirektors, konsultants stratēģiskajos jautājumos, lektors, RĪGADIMD.LV vadītājs.
Kad uzņēmums ir nonācis līdz secinājumam un ir gatavs pieņemt lēmumu par ienākšanu jaunā ārvalstu tirgū - pirmais un būtiskākais jautājums visbiežāk ir - kādā veidā un ar kuru stratēģiju to paveikt ir vislabāk?
Klasiskajā iedalījumā pastāv pieci veidi: eksportēšana, licencēšana, franšīzes modelis, apvienotais kapitāls un stratēģiskās alianses, kā arī meitas uzņēmuma - tiešās pārstāvniecības izveide. Rakstā apskatīsim katru no šīm tirgū iekļūšanas stratēģijām ar piemēriem un ieteikumiem par piemērotību. Katra no iespējām paver dažādus ieguvumus, kā arī atšķiras ar uzņēmuma iesaistes līmeni, sākotnējām izmaksām, risku un kapitāla daļu īpatsvaru.
Korporatīvā līmeņa stratēģijas - horizontālā un vertikālā integrācija biznesā (Eduards Aksjoņenko)
Eduards Aksjoņenko, SIA “NEON PLUS” izpilddirektors, konsultants stratēģiskajos jautājumos, lektors, RĪGADIMD.LV vadītājs.
Pēc maniem novērojumiem - vārds “stratēģija” tiek gan plaši, gan visbiežāk nepiemēroti lietots. Izskatās, ka šis vārds, kuram patiesi ir nozīmīguma un “lielo lietu” pieskaņa, ir nonācis gan sludinājumos, kur tiek meklēti speciālisti ar stratēģisko domāšanu un izstrādes prasmēm, gan arī ikdienas darba uzdevumos gan komunikācijā ar darbiniekiem (atbildot - ar ko nodarbojas vadība), gan arī ikdienas sapulcēs apspriesti temati.
Globālā tirgū iekļūšanas stratēģija (Eduards Aksjoņenko)
Eduards Aksjoņenko, SIA “NEON PLUS” izpilddirektors, konsultants stratēģiskajos jautājumos, lektors, RĪGADIMD.LV vadītājs.
Runājot par biznesu Latvijā - bieži tiek dzirdēts viedoklis, ka, lai gūtu komerciālus panākumus - ir nepieciešams saražoto produkciju vai pakalpojumus eksportēt uz ārvalstīm, jo tur ir lielais pirktspējas un tirgus potenciāls. Tikpat populārs viedoklis ir, ka Latvija ir kā lielisks poligons ideju testēšanai un eksperimentēšanai, kā arī pamata biznesa modeļa attīstīšanai, lai savu darbību izvērstu ārvalstu tirgos, kur ienesīgums ir lielāks un noiets ir labāks. Viens no iemesliem ir gan objektīvi skaita ziņā mazais iedzīvotāju skaits vietējā tirgū, patērētāju uzvedība un ieradumi, kā arī bieži vien maldinošais uzskats, ka “citur zāle ir zaļāka”. Kā augt biznesam, kas bāzēts Latvijā vai citā pasaules daļā, kurus tirgus izvēlēties un kā būvēt globālo biznesu - nekad nebūs vienkārša un viennozīmīga atbilde.
Klātienes un tiešsaistes pārdošanas kanāli + biznesa modeļi e-komercijā
Lai arī pēdējos gados un it īpaši
pandēmijas laikā tiek novērota strauja biznesa procesu
digitalizēšanās un e-komercijas (pirkšana un pārdošana tiešsaistē)
attīstība – joprojām pastāv un turpināsies attīstīties dažādi
pārdošanas kanāli, kurus var iedalīt -klātienes, tiešsaistes un
kopējā sajaukumā.
Biznesa modelis raksturo uzņēmuma vai organizācijas darbību un sniedz atbildi – kā tiek ģenerēti ieņēmumi un ilgtermiņā radīta peļņa. Modelis identificē pārdošanas procesu, mērķa auditoriju, vērtības radīšanu un izmaksu pārvaldību.
Kad tiek veidots biznesa plāns un funkcionālā līmeņa stratēģijas, kas iekļauj arī pārdošanas kanālu izvēli – it īpaši tradicionālajā mazumtirdzniecībā, vairumtirdzniecībā un e-komercijā ir svarīgi apzināties un definēt, kāds ir šīs stratēģijas biznesa modelis vai arī biznesa modeļu kopums.
Kas ir stratēģijas esence un pamata kodols? Un kas ir "Strategy of NO" ?
Zīmīgi, ka tieši kā pirmo ierakstu mūsu mājas lapā mēs vēlamies veltīt vieniem no fundamentālākajiem jautājumiem biznesā – ar ko sākt, kā turpināt un kuru ceļu izvēlēties nākotnē?
Lai padarītu sarežģītas lietas vienkāršas, bet ne vienkāršākas – stratēģijas pamata esenci mēs vēlamies demonstrēt ar kodolīgu ideju, kura definēta no menedžmenta akadēmiskās teorijas, kā arī no biznesa praktiskās darbības puses. Tieši tāpēc citējam divus spožus 20/21 gadsimta prātus organizāciju vadībā :
HĀRVARDA BIZNESA SKOLAS PROFESORS, STRATĒĢIJAS TEORĒTIĶIS – MAIKLS PORTERS (MICHAEL PORTER)
Maikls Porters ir 20 grāmatu un neskaitāmu rakstu autors biznesa stratēģijas, ekonomikas un sociālo jautājumu jomā. Populārākie darbi: Competitive Strategy, Competitive Advantage, Competitive Advantage of Nations, and On Competition. Maikls Porters ir arī dibinātājs Stratēģijas un Konkurētspējas institūtam, kurš nodarbojas ar akadēmisko izpēti.
un
VIZIONĀRS, ILGGADĒJS APPLE.INC VADĪTĀJS, INVESTORS UN INOVATORS – STĪVS DŽOBSS (STEVE JOBS)
Iemesls – kāpēc Stīvs Džobss spēja padarīt Apple par vienu no pelnošākajiem uzņēmumiem ar lielāko tirgus un zīmola vērtību – bija tīrs fokuss uz pamata produktu un kategorijām, kas bieži vien nozīmēja – atteikties pat no pelnošiem vai papildus produktiem. Atbildot uz jautājumu par panākumiem un mērķu sasniegšanu, bieži viņš ir teicis:
MĒS ESAM VIENLĪDZ LEPNI PAR TO, KO MĒS DARĀM – TIEŠI TĀPĀT KĀ ARĪ LEPOJAMIES AR TO, KO IZVĒLAMIES NEDARĪT.
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.