Kas ir stratēģijas esence un pamata kodols? Un kas ir "Strategy of NO" ?
Zīmīgi, ka tieši kā pirmo ierakstu mūsu mājas lapā mēs vēlamies veltīt vieniem no fundamentālākajiem jautājumiem biznesā – ar ko sākt, kā turpināt un kuru ceļu izvēlēties nākotnē?
Lai padarītu sarežģītas lietas vienkāršas, bet ne vienkāršākas – stratēģijas pamata esenci mēs vēlamies demonstrēt ar kodolīgu ideju, kura definēta no menedžmenta akadēmiskās teorijas, kā arī no biznesa praktiskās darbības puses. Tieši tāpēc citējam divus spožus 20/21 gadsimta prātus organizāciju vadībā :
HĀRVARDA BIZNESA SKOLAS PROFESORS, STRATĒĢIJAS TEORĒTIĶIS – MAIKLS PORTERS (MICHAEL PORTER)
Maikls Porters ir 20 grāmatu un neskaitāmu rakstu autors biznesa stratēģijas, ekonomikas un sociālo jautājumu jomā. Populārākie darbi: Competitive Strategy, Competitive Advantage, Competitive Advantage of Nations, and On Competition. Maikls Porters ir arī dibinātājs Stratēģijas un Konkurētspējas institūtam, kurš nodarbojas ar akadēmisko izpēti.
un
VIZIONĀRS, ILGGADĒJS APPLE.INC VADĪTĀJS, INVESTORS UN INOVATORS – STĪVS DŽOBSS (STEVE JOBS)
Iemesls – kāpēc Stīvs Džobss spēja padarīt Apple par vienu no pelnošākajiem uzņēmumiem ar lielāko tirgus un zīmola vērtību – bija tīrs fokuss uz pamata produktu un kategorijām, kas bieži vien nozīmēja – atteikties pat no pelnošiem vai papildus produktiem. Atbildot uz jautājumu par panākumiem un mērķu sasniegšanu, bieži viņš ir teicis:
MĒS ESAM VIENLĪDZ LEPNI PAR TO, KO MĒS DARĀM – TIEŠI TĀPĀT KĀ ARĪ LEPOJAMIES AR TO, KO IZVĒLAMIES NEDARĪT.
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.